LIFESTYLE - REVIEW - TRAVEL - BEAUTY - HEALTH

Sunday 22 October 2017

REVIEW SABUN KULIT KAYU MANIS KELAPA DARA

Kali ni I nak review produk best yang I sendiri guna selama sebulan. Sabun Kulit Kayu Manis Dan Kelapa Dara laaa...


Sepanjang I guna memang nampak perubahan seperti kulit wajah makin cerah dan bersih. Harga sabun ni RM35 tidak termasuk pos.

Mula-mula jom kita berkenalan dengan produk ni, kelebihan Sabun nih dan kandungan bahan-bahan yang diguna. Owh ea ini adalah homemade product tau..




KELEBIHAN SABUN

- Memudarkan JERAGAT
- Merawat JERAWAT
- Memudarkan PARUT JERAWAT di muka
- Mengurangkan KULIT BERMINYAK
- MEMBERSIHKAN kulit muka
- TAK RASA PEDIH bila pakai
- MELICINKAN kulit muka
- TIADA BAHAN KIMIA

KANDUNGAN SABUN

*KULIT KAYU MANIS 
-sering digunakan sebagai herba tambahan dalam masakan. Kulit Kayu Manis juga bertindak sebagai antibiotik yang membunuh bakteria yang masuk ke dalam badan.
-Untuk kulit, ia membantu merawat jerawat dan memudarkan parut jerawat serta melambatkan proses penuaan. Ia juga membuang sel-sel kulit mati disamping melembapkan wajah dan mengurangkan garis halus.

*MINYAK KELAPA DARA
-Mampu mengatasi masalah kulit seperti kulit berminyak dan kulit kering. Minyak kelapa dara juga menggalakkan sel-sel kulit baru yang sihat. Selain itu ia memberi kesegaran dan merawat sel kulit menjadi lebih tegang dan lembut.

*MADU ASLI
-Dapat menghilangkan jeragat. Ia juga membersihkan dan mencerahkan wajah. Madu asli mampu mengecilkan pori-pori kulit wajah.

*KUNYIT
-Mengurangi pigmentasi kulit, mengatasi gatal dan penyakit kulit. Ia juga sering digunakan sebagai skrub untuk mencerahkan kulit, menghilangkan bintik hitam serta menegangkan kulit. Kunyit juga cukup tinggi kandungan vitamin C

*HABBATUS SAUDA
-Penggunaan secara tetap dan konsisten minyak biji habbatus sauda juga membantu meningkatkan warna kulit. Ianya didapati boleh menghalang pengeluaran melanin yang seterusnya melindungi kulit daripada sinaran matahari. Disamping itu ciri-ciri antioksidan, anti-radang dan bahan pelembap yang terkandung juga membantu dalam pertumbuhan semula kulit dan menggalakkan kulit tumbuh secara sihat.

Kalau nak tahu lebih lanjut boleh la ke laman Facebook SABUN KULIT KAYU MANIS DAN KELAPA DARA atau hubungi no ini 016-915 3357



5 comments: