LIFESTYLE - REVIEW - TRAVEL - BEAUTY - HEALTH

Sunday 19 February 2012

Aku dan kanak-kanak....sayang mereka..

Aku suka budak-budak, tersangat-sangat la suka...selalu ingat senang j nak jaga mereka nih, layan kan aje ape yang mereka mahu...tapi itu hanya beberapa jam, pastu baru sedar diri aku bukan la suka sangat melayan kerenah mereka...penat woooo..nak nak plak aku nih bukan sabar sangat..

Dengan mereka kena jaga tone suara bagi lembut-lembut, kang kasar lari pulak budak-budak tuh(serius itu bukan aku) Macam this weekend tetiba dapat call dari pak cik yang mintak tolong tengokkan anaknye, sebab wife die xberapa sihat so kena uruskan wife die dulu....aku pun ok j...

Dalam kepala duk ingat sepupu aku nih berapa orang?? seingat aku la baru 2 orang, tapi bila sampai ade 3 la plak...oh si adik baru lahir bulan 12 yang lalu...ok aku dah cuak..g mana mau jaga 3 orang budak yang umurnye 6 tahun, 2 tahun (mayb) and si baby yang baru 2 bulan????? mmmmm kalau ikut rekod aku sebelum nih, sorang j kot tapi tuh pun macam ribut j, nikan plak 3 orang....haru haru..

Tapi rasa cuak agak berkurang bila tau aku bukan sorang j yang akan menjaga mereka, rupa-rupanye mak mertua pak cik aku ada la...fuhhh lega...xdapat nak bayang cam mana keadaan bila aku sorang j jaga mereka...

Aku nih nak kate pandai sangat jaga budak x la, just ingat-ingat lupe j yela dulu selalu gak kena tolong my mum jaga adik, so xla susah mana...ececeh xsusah ko kate??? nak mandikan baby 2 bulan pun aku xtau nak wat camner, maksud aku xtau nak start dari mana..last sekali aku tanya si kakak cam mana mak die mandikan si adik...berpandukan si kakak aku pun buat la...kih kih kih wat malu j...kira ok la kan aku boley mandikan baby tau, takut gak yela baby kan lembik lagi...seharian menjaga petang memang aku bungkus...xlarat oooo...tabik spring toing toing pada para ibu yang menjaga anak-anak....especially my mum..thanks ma...

Pada aku budak-budak nih cute bila die xmeragam, nak plak kalau yang tembam tuh sedap j aku cubit... xbest bila dah start buat perangai , xmau dengar cakap memang aku jauhkan sikit...sebab aku nih kurang sabar..malas nak layan..itu anak orang kot, kalau anak sendiri len cerita...mmmmm mayb ntah la kena tunggu ada anak sendiri baru boley tau.....


nih baru 2 orang belum masuk si baby....

No comments:

Post a Comment