LIFESTYLE - REVIEW - TRAVEL - BEAUTY - HEALTH

Sunday 4 November 2012

Andai dia jodohku..

Andai dia jodohku..

Dia entah mana hadirnya aku tak tahu
Menanti dan menanti tanpa mengharap dia hadir
Ku pasti janji Allah, tiap umatNYA ada jodoh masing-masing
Tidak cepat mungkin lambat
Bukan di dunia mungkin di sana kita kan bertemu..insyaAllah

Dia hadir tatkala hati masih kosong
Salam perkenalan ku sambut dengan senyuman
Hari berganti hari..
Tanpa sedar ada benih cinta yang tumbuh di dalam hati..

Tapi ada sesuatu yang menghalang untuk aku terima dirinya..
Puas sudah ku cuba jauhinya
Pada Tuhan ku curahkan segalanya
Dengan linangan air mata, memohon petunjuk dariNYA..

Namun siapa aku untuk menghalang semua ini???
Sejauh mana aku pergi, dia tetap hadir....
Lalu padanya ku katakan
Jumpalah pada yang berhak ke atasku (ibu n bapaku)
Andai dia jodohku..
InsyaAllah kita kan bersama...

Suatu hari ku terima khabar gembira dari kampung...
Pinanganya di terima baik oleh keluargaku...
Termenung seketika menerima khabar ini..
Adakah ini petunjuk dari mu ya Allah???
Aku pasrah dan menyambutnya dengan penuh syukur..

Andai dia jodohku....
Aku terima dengan hati yang terbuka..
Sedikit demi sedikit ku bukakan pintu hati buatnya..
Mengenali siapa dirinya..

Dia insan biasa yang tak sempurna..
Owh bukan kesempurnaan yang ku cari..
Cukup la sekadar melengkapi diriku
Dia yang ku kenal punya kesabaran yang tinggi
Seorang yang sederhana..tempat aku luahkan rasa hati..

Namun dia juga punya kelemahan...
Kelemahan yang harus aku terima
Seperti mana dia menerima aku seadanya..

Kini yang tinggal hanya akad
yang bakal menyatukan kami....

Pada Tuhan ku mohon
Andai dia jodohku...
Satukan hati kami
Ku mohon di permudahkan segalanya..

Dia mungkin tak sekacak atau sehebat
Aaron Aziz atau Fahrin Ahmad (aku minat giler ngan depa nih)
Tapi dia mendapat tempat di hatiku...

Dia Imamku dan aku makmumnya....

p/s: aku bukan penyair bukan juga siapa2 yang di kenali..aku hanya blogger picisan yang sekadar meluahkan apa yang aku rasa...peace yooo..

No comments:

Post a Comment