FoLlOw Me...

Saturday, January 15, 2011

Dari Bukit Broga ke Sg. Tekala

Salam sume..
hujung minggu yang lalu, i n kengkawan seramai 18 orang telah berjaya menawan Gunung Everest...ececeh budget diri tu hebat sampai nk tawan gunung everest???? bukan gunung everest ye kengkawan sume tapi Bukit Broga yang terletak di Semenyih...kira bangga ape dapat sampai di atas bukit sana..bukan senang wokeh..ni aci redah j panjat bukit tanpa apa-apa persediaan, nak naik tangga bangunan yang 2 tingkat pun termengah-mengah ni kan pulak bukit broga yang sememangnya tinggi...

kitorang bergerak dari rumah lebih kurang kul 4 pagi, punya la nak sampai sana cepat supaya dapat la tengok matahari terbit, tapi hampa cuaca mendung tak p la xde rezeki mayb len kali plak..lepas solat subuh barulah kitorang memulakan pendakian...mula-mula tu diri masih lagi bertenaga cehh xmau ngaku kalah pada orang lain yang bersemangat panjat bukit..udara pagi pun nyaman j..best sesangat...

bila dah sampai kat bukit pertama...fuhhh rasa lega sangat ingat dah sampai, sekali pandang atas ada lagi bukit yang kitorang kena panjat...masa ni i dah rasa macam nak muntah, penat sangat sampai terduduk..memang xboley nak bangun,rasa hati nak j turun xmau dah panjat lagi,rasa dah putus asa la..
masa ni dah ok sikit,masih lagi tersenyum padahal........korang tengok la kat blakang kitorang masih jauh perjalanannya...kat sini memang ramai yang ikut serta mendaki sampai tak terkira la,paling kagum ade parents yang siap bawak anak kecik daki bukit nih..

sebab member len semangat nak teruskan pendakian maka i pun xde pilihan lain..lagi pun dah alang-alang sampai haruslah habiskan jugak...pendakian masih lagi di teruskan dan hasilnya korang boley tengok gambar di bawah....


akhirnya sampai jua.....muke bangga tak hingat...

yaaaaaa...kami la juara...

tamat sudah pendakian di Bukit Broga
aktiviti diteruskan pula dengan Sg. Tekala..


ni antara gambar yang sempat diambil...kalau dah ke Bukit Broga tuh elok la singgah ke Sg. Tekala pula...minggu yang menyeronokkan dan penuh cabaran...

p/s: sume gambar di kipnap dari FB kengkawan saya...

7 comments:

  1. bestnye...teringin nak pegi sini la..best tak??

    ReplyDelete
  2. lulu:best sangat,dapat tgk pemandangan dr atas memang lawa giler..berbaloi2 ngan penat mendaki

    ReplyDelete
  3. Sy baru rancang nak pi Broga Hill dengan kengkawan. Menarik nih.

    ReplyDelete
  4. jumir:sgt menarik..nk lagi klu dpt tgk matahari terbit

    ReplyDelete
  5. semua yg gi broga akn gi tekala kan...2 in 1...saya pon gitu gak aritue...

    ReplyDelete
  6. shapoji: aaa majoriti akan k sg tekala..best kan..

    ReplyDelete