FoLlOw Me...

Thursday, September 2, 2010

suka n xsukanya raya...

Salam..

Tinggal beberapa hari saja lagi nak raya...ape korang rasa ek?? gumbira pasni xyah pose??boley melantak habis-habisan...balik kampung kutip duit raya???eh kalau korang dah tua bangka sapa la nak bagi sebaliknya korang la yang kena hulur kan...hehehehe...

oh ye tahun nih korang raya kat mana plak??i plak insyaAllah beraya di kampung halaman jauh d Kelate sana..huhuhu xsabar rasanya nak balik...

mmm...berapa hari korang cuti beraya??? i plak start dari 8hb sampai la 19hb..fuhhhh lama sehhhh syok habis tuhhh..tapi kan yang xsyoknye 13hb i ade class...dalam pale ni asik dok pikir2 nak ponteng k x...kalau ponteng rugi..mmmm....tengok la keadaan nanti..

Yang sukenye hari raya....
- of course la bley makan ketupat rendang,kuih muih dan bla bla bla...nak sebut sume takut xcukup page plak
-dapat berkumpul dengan family..masa nih la sume balik kampung...syokk sangat..
-dapat baju raya..kih kih...kasut raya beg raya pun nak gak la
-duit raya ??? mmmm..ikut nasib la..sape yang rasa nak bagi i duit raya, i terima dengan hati yang tulus ikhlas..hehehe....my bos dah bagi duit raya huhuhu..masyuk sehh..ops habis la pasni...
-mmmm...ape lagi ek??oh ye dapat jumpa member2 lama...hehehe kepada sahabat2 ku di selangor d harap jangan sedih ye..tahun nih i raya di kelate..kih kih..

yang xbestnye plak...
-namanya pun dah keje maka kena la hulur2 kan duit raya kan..aiyooo penin nak pikir berapa banyak nak kena kuar..bila di kira2 ramai gak sedara2 ku yang kecik2..kopak la...belum raya sudey penin pale..
-aiyooo namanye pun hari raya maka sudey tentu ramai yang datang rumah kan..nih yang i leceh sket..nak kena layan tetamu..nak lagi kalau yang datang tengah2 malam..bengang sehhhh...walau ape pun tetamu haruslah di layan dengan baik..depa kan membawa rezeki..patut syukur la cik ain oiiii ade gak yang sudi beraya ngan anda..
-hari raya maka tok sah berangan nak jumpa nasi lauk especially 1st day raya..makan j la ketupat n rendang tuh...huk huk nak nasiiiii...
-soklan yang paling i elak eh bukan i saja anda yang senasib pun sama gak..."eh dah besar pun bila nak kawen???''aiyooo soklan len please..nih selalu bila tetamu datang or kite g beraya rumah mereka....
-cuti lama so bila kena keje perasaan MALAS itu datang tanpa di undang...
-makan banyak sangat mau berat badan naik..hishhh nih yang xsuka nih....

mmmm...walau ape pun raya tetap diraikan dengan kesyukuran tanda kemenangan kita berpuasa di bulan ramadhan dan haruslah kita bersederhana ingat2 la pada mereka yang sudah tiada dan susah....
ucapan raya akan kembali nanti...hehehe...tunggu naaa....

No comments:

Post a Comment